Merida wspiera akcję "150 cm dla rowerzysty"

Merida Polska została oficjalnym partnerem akcji „150 cm dla rowerzysty”, która promuje bezpieczeństwo rowerzystów w ruchu drogowym.

Dołączamy do akcji z dużym przekonaniem, bo powodów dla jej rozwoju niestety wciąż nie brakuje. Świadomość polskich kierowców rośnie, ale jednocześnie na drogach przybywa rowerzystów, a tym samym potencjalnie niebezpiecznych sytuacji

– mówi Anna Bara, marketing manager przedstawiciela jednej z czołowych marek rowerów na świecie.

150cm2

Aż 89% polskich rowerzystów obawia się zachowania kierowców, a najczęściej doświadczaną przez nich przykrą sytuacją na drodze jest zbyt mała odległość podczas wyprzedzania roweru przez samochód. Takie zagrożenie wskazało 87% osób, które wzięły udział w badaniu „Rowerzyści w Polsce” przeprowadzonemu na zlecenie Stowarzyszenia Zdrowy Rower. Jedną z odpowiedzi na taki stan rzeczy jest akcja „150 cm dla rowerzysty”, którą stowarzyszenie to organizuje od 3 lat. Jej głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach, zwiększenie komfortu rowerzystów oraz uświadomienie kierowcom, jak ważna jest bezpieczna odległość od wyprzedzanych rowerzystów. Zgodnie z kodeksem drogowym wynosi ona minimum 100 cm, jednak to właśnie 150 cm znacznie zwiększa bezpieczeństwo wyprzedzanych rowerzystów. Nie ma co do tego wątpliwości Anna Bara, marketing manager marki Merida w Polsce, która została oficjalnym partnerem akcji „150 cm dla rowerzysty”.

Dołączamy do akcji z dużym przekonaniem, bo powodów dla jej rozwoju niestety wciąż nie brakuje. Wierzymy, że wspólnie jesteśmy w stanie zwiększyć zasięg kampanii i przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa polskich rowerzystów

– podkreśla Bara.

 

Jej zdaniem każdego dnia są oni narażani na duże ryzyko ze strony kierowców, o czym można się dowiedzieć nie tylko z mediów.

Wielu pracowników Merida Polska codziennie dojeżdża na rowerze do pracy, a ich doświadczenia z dróg bywają bardzo przykre, szczególnie jeśli chodzi o odległość, z jaką są wyprzedzani przez kierowców. Zależy nam na większym wzajemnym szacunku i bezpieczeństwie na drogach, dlatego mocno popieramy 150 cm jako zalecaną odległość wyprzedzania rowerzystów i cieszymy się, że możemy angażować się w tak istotną kampanię

– tłumaczy Bara. Jedna z czołowych dwukołowych marek świata wsparła akcję finansowo, przekazała także rowery Merida na użytek jej organizatorów.

 

Zadowolenia z pozyskania nowego partnera nie kryje Adam Osuch, koordynator akcji „150 cm dla rowerzysty”.

Zaprosiliśmy do współpracy Meridę, ponieważ to marka, która angażuje się w problemy rowerzystów, co widać chociażby w mediach społecznościowych. Zależy nam, żeby firma z którą współpracujemy, aktywnie włączała się w debatę o bezpieczeństwie na drogach

– wyjaśnia.

 

Świadomość polskich kierowców rośnie, ale jednocześnie na drogach przybywa rowerzystów, a tym samym potencjalnie niebezpiecznych sytuacji

– dodaje, tłumacząc konieczność stałego rozwoju kampanii. Dotychczasowe działania w jej ramach przyniosły wymierne rezultaty.

 

Byliśmy dotąd obecni na około 50 wydarzeniach, rozdaliśmy około 50 tys. naklejek promujących „150 cm dla rowerzysty” i mamy blisko 100 punktów dystrybucji naklejek na terenie całego kraju. Udało nam się nawiązać partnerstwo z wieloma organizacjami pozarządowymi, samorządami i prywatnymi przedsiębiorcami

– wylicza Piotr Łuczyński ze Stowarzyszenia Zdrowy Rower.

 

Organizatorzy akcji nie poprzestają na udziale w dwukołowych wydarzeniach czy rozpowszechnianiu naklejek, które wielu rowerzystów i kierowców zarazem umieszcza na swoich pojazdach. Podejmują oni także działania promocyjne w mediach, prowadzą również działania badawcze i edukacyjne.

Przeprowadziliśmy badania socjologiczne na rowerzystach, przygotowujemy także treści edukacyjne dla kierowców, rowerzystów i dzieci

– mówi Łuczyński.

 

Sądząc po zapale organizatorów akcji, można się spodziewać coraz lepszych efektów zwiększania świadomości na drodze.

W tym roku chcemy zrealizować spot promujący akcję, który jednocześnie wytłumaczy, dlaczego rower jest pozytywnym środkiem transportu w mieście. W przyszłych latach chcemy do akcji zaangażować kilku celebrytów, przeprowadzić kampanię outdoorową oraz zorganizować objazd polskich miast wraz z symulatorem niebezpiecznego wyprzedzania. Zamierzamy też eksportować akcję na inne kraje. Motywacji do ciągłego rozwoju akcji i poprawy sytuacji na polskich drogach nam nie brakuje

– zapewnia Adam Osuch.

 

Źródło: mat. prasowe
Foto: Merida

Tags: bezpieczeństwo

Patronat / Współpraca

80 tour de pologne 2023 logo

Orlen Wyścig Narodów 2023

 

 

Podkarpacka-Liga-Rowerowa

MaratonMTB.PL

 

 

 

Tauron Lang Team Race psr  Mistrzostwa Polski w kolarstwie szosowym

  LOGO Vienna Life Lang Team Maratony Rowerowe  BIKE DAYS logo  NT150px 

   logo face black   150cm   PĘTLA KOPERNIKA

Harpagan 52 - Człuchów