We Wrocławiu rozpocznie 81. Tour de Pologne UCI WorldTour

– Duma i radość mnie dzisiaj przepełniają, gdy ogłaszamy, że tegoroczny Tour de Pologne rozpocznie się we Wrocławiu – powiedział dyrektor generalny naszego narodowego wyścigu Czesław Lang. – Niech to będzie zalążek pod kolejne sukcesy kolarzy z naszego regionu, bo wierzę, że wzdłuż trasy pojawi się mnóstwo najmłodszych wrocławian i nie pozostaną oni obojętni na piękno dyscypliny – przekazał prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Podczas konferencji prasowej, ogłoszono, że 81. edycja największej corocznej imprezy sportowej w naszej części Europy rozpocznie się 12 sierpnia w stolicy Dolnego Śląska spod słynnej Hali Stulecia. Dzień wcześniej we Wrocławiu odbędzie się prezentacja ekip.


 

Tour de Pologne w 2024 roku rozpocznie się bezpośrednio po zakończeniu igrzysk olimpijskich Paryż 2024. Kolarze ruszą w Polskę w poniedziałek 12 sierpnia we Wrocławiu. Dzień wcześniej w tym samym miejscu odbędzie się uroczysta prezentacja ekip. Start spod Hali Stulecia w kierunku Karpacza. A wielkie ściganie potrwa do niedzieli 18 sierpnia.


O tym wszystkim mówił we wtorek we Wrocławiu Czesław Lang. Wicemistrz olimpijski z Moskwy i zwycięzca TdP z 1980 r. Ponad ćwierć wieku temu stanął na czele wyścigu jako organizator i doprowadził go do elitarnego cyklu UCI World Tour, w którym są tylko najważniejsze wydarzenia w kolarskim kalendarzu. Dziś Tour de Pologne to wyścig, który promuje Polskę, na całym świecie dzięki transmisji do ponad 100 państw, a w międzynarodowym środowisku kolarskim jest postrzegany jako wydarzenie, które odkrywa nowe talenty. Sponsorem Głównym oraz klasyfikacji generalnej po raz kolejny będzie ORLEN. W ubiegłym roku, zdobywcą żółtej koszulki lidera ORLEN i zwycięzcą całego wyścigu został Słoweniec Matej Mohorič.


Na początku są cele i marzenia, a później ciężka praca. Krok po kroku budowaliśmy Tour de Pologne i dzisiaj to wizytówka Polski na świecie, bo docieramy z przekazem telewizyjnym na wszystkie kontynenty. Cieszę się, że jest z nami Wrocław, bo to wyjątkowe miasto na kolarskiej mapie Polski

– mówił Czesław Lang, który podczas konferencji nie był jedynym zwycięzcą wyścigu. Wśród gości zaproszonych na briefing byli też Henryk Charucki, zwycięzca TdP z 1979 roku oraz Jan Brzeźny – dwukrotny triumfator imprezy (1978, 1981).


W latach 70. to właśnie Wrocław pokazał światu wielkich kolarzy, że wspomnę tylko Ryszarda Szurkowskiego, Jana Brzeźnego czy Henryka Charuckiego z nieistniejącego już klubu Dolmel. Wrocław i okolice to było zagłębie kolarskie. Dlatego cieszę się, że Tour de Pologne znów przejedzie przez Dolny Śląsk, a wszystko się zacznie przy Hali Stulecia. Niech to będzie zalążek pod kolejne sukcesy kolarzy z naszego regionu, bo wierzę, że wzdłuż trasy pojawi się mnóstwo najmłodszych wrocławian i nie pozostaną oni obojętni na piękno dyscypliny. Natomiast jako miasto nie zmienimy kursu i nadal będziemy rozwijać infrastrukturę rowerową, by Wrocław mógł w kółko kręcić, że nawiążę do jednego z naszych projektów promujących kolarski czy też rowerowy styl życia

– mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. Prezydent przypomniał też, że we Wrocławiu na rowery stawiają od dawna.

Mamy 1400 km tras przyjaznych rowerzystom. Tylko w kończącej się kadencji samorządowej powstało blisko 100 km nowych tras, a na inwestycje rowerowe przeznaczono ponad 100 mln złotych. Mamy 2400 rowerów w miejskim systemie do wypożyczenia (w tym elektryki, cargo czy tandemy), który u nas jest całoroczny! To 220 stacji Wrocławskiego Roweru Miejskiego i około 2 mln wypożyczeń rocznie. Mamy takie społeczne programy jak Rowerowy Maj czy „W kółko kręcę”, zachęcający do wydłużania sezonu i korzystania z tras rowerowych do końca listopada

– opowiadał prezydent Sutryk.

 

 

Foto TdP2

 

We Wrocławiu nie tylko buduje się dedykowaną infrastrukturę rowerową i spowalnia ruch samochodowy na osiedlach. Dziś w mieście jest 650 km ulic z uspokojonym ruchem (na 1074 km ulic w zarządzie ZDiUM), a rowerem można poruszać się także w Rynku (choć z zachowaniem szacunku dla pieszych – jest to strefa „slow zone”). W mieście jest ponad 7 tysięcy miejsc parkingowych dla rowerów, a plan działań związanych z rowerami sięga do 2030 roku. Także dlatego o rowerzystów dba we Wrocławiu oficerka rowerowa, a także Biuro Zrównoważonej Mobilności.


12 sierpnia we Wrocławiu jednak zawodowcy ruszą z pełną mocą, bo we Wrocławiu zaczną wyścig o miejsce w historii kolarstwa.

 

Prudnik gospodarzem mety 4. etapu 81. Tour de Pologne

- Mogę już dziś z wielką radością ogłosić kolejny bardzo ważny punkt na mapie tegorocznej trasy Tour de Pologne. Miasto Prudnik będzie gospodarzem mety czwartego etapu. Dziękuję za zainteresowanie wyścigiem panu burmistrzowi Grzegorzowi Zawiślakowi. Razem będziemy współpracować nad wykorzystaniem potencjału promocyjnego jaki daje Tour de Pologne.

Podczas konferencji prasowej w Prudnickim Ośrodku Kultury, Czesław Lang ogłosił kolejnego gospodarza tegorocznej 81. edycji Tour de Pologne. Do grona miast dołącza Prudnik, malownicze miasto i jedno z najstarszych w Polsce, jest położone w województwie opolskim. Właśnie w Prudniku Czesław Lang zorganizuje metę czwartego etapu.

W spotkaniu obok Czesława Langa głos zabrał także burmistrz Prudnika, Grzegorz Zawiślak

Coś niemożliwego w Prudniku jest możliwe, coś co było nieprawdopodobne jest prawdopodobne, kolejny raz udowadniamy, że przekraczamy granice... A to co się wydarzy będzie najlepszą promocją Prudnika, od lat i na pewno na wiele lat

- mówił burmistrz miasta.

 

TdP Prudnik CL

 

Dogodne położenie miasta sprawia, że Prudnik jest bazą wypadową na polsko-czeskim pograniczu. Nie jest przypadkiem, że to z tego miejsca wyruszają cykliści, by zdobywać najpiękniejsze góry i wzniesienia Sudetów Wschodnich. Szczególna rola turystyki rowerowej i kolarstwa w Prudniku to wynik tradycji. Z ziemi prudnickiej pochodzą mistrzowie polskiego kolarstwa: Stanisław Szozda i Franciszek Surmiński.

Prudnik, to miasto bogate w atrakcje turystyczne. Odwiedzający mogą przejść specjalnie zaprojektowany Szlak Miejski o długości blisko pięciu kilometrów. Pozwoli to na odkrycie średniowiecznych zabytków, takich jak Wieża Woka, czy klasycystyczny ratusz, a także barokowy kościół parafialny pw. Św. Michała Archanioła.


Powoli są odkrywane karty tegorocznego Tour de Pologne. 12 sierpnia spod Hali Stulecia kolarze wyruszą na trasę. Dzień wcześniej oficjalna prezentacja ekip w tej samej lokalizacji. 81. Tour de Pologne potrwa od 12 do 18 sierpnia 2024 roku.


Źródło: Lang Team

Czesław Lang zdradza szczegóły. Wraca Tour de PologneWomen!

Czesław Lang znowu ma pomysł, który może zmienić polski sport. Wraca Tour de PologneWomen, a wicemistrz olimpijski z Moskwy nie ukrywa, że chce doprowadzić to wydarzenie na sam szczyt. I wie, jak to zrobić.




Nie ma dziś bardziej dynamicznie rozwijającej się dyscypliny sportu niż kolarstwo kobiet. Oglądanie pań w akcji to wielkie emocje i dostrzega to cały kolarski świat. My organizowaliśmy taki wyścig już osiem lat temu, a teraz wracamy. W tym roku przeprowadzimy 3-etapową imprezę

– mówi Lang.

 

GRU_5691.jpg

 

Przy okazji Tour de Pologne co roku spotykamy przy trasie około trzech i pół miliona widzów, a wyścig stał się wizytówką naszego kraju na całym świecie, bo transmisja dociera do krajów na wszystkich kontynentach

– powiedział Lang i dodał, że droga wyścigu kobiet powinna być podobna.

Tylko wszystko ma się wydarzyć znacznie szybciej. Kiedy w 1993 roku Lang zaczął odpowiadać za organizację męskiego Tour de Pologne, szybko zaczął go rozwijać, a efektem było wejście do cyklu UCI ProTour, który powstał w 2005 roku. Były tam tylko elitarne, najważniejsze w kalendarzu wyścigi. Dziś cykl nazywa się UCI WorldTour i nasz narodowy wyścig oczywiście jest jego częścią. Podobnie jest w kolarstwie kobiet i to właśnie jest celem Langa.

 

GRU_5864.jpg

 

Wiem, jak rozwijać wyścig i tworzyć z niego platformę, w której centralnym punktem jest sport na najwyższym światowym poziomie. Męski wyścig stał się wizytówką naszego kraju na całym świecie i potrafimy pokazać najpiękniejsze zakątki Polski.

– mówi Czesław Lang.

 

GRU_5657.jpg

 

Pierwsza edycja Tour de PologneWomen odbyła się w 2016 roku. Wygrała mistrzyni olimpijska w kolarstwie górskim, która potwierdziła, że potrafi być skuteczna także na szosie, czyli Jolanda Neff. Najlepsza z Polek, Paulina Brzeźna-Bentkowska skończyła wyścig tuż za podium, na czwartej pozycji.

 

Już wtedy wiedziałem, że to jest odpowiedni kierunek. Minęło kilka lat i warto wrócić do tej idei. Jestem przekonany, że Tour de PologneWomen wszyscy będą oglądali z zapartym tchem. Tym bardziej że nasze kolarki, z Katarzyną Niewiadomą na czele, spisują się w ostatnich latach rewelacyjnie

– powiedział Lang.

 

 

Zapraszamy także na nową stronę internetową dedykowaną wyścigowi: www.tourdepolognewomen.pl

 

GRU_5927.jpg

 


Sponsorem Głównym oraz klasyfikacji generalnej podczas Tour de Pologne Women jest Grupa ORLEN.

 

Źródło: Lang Team

Orbea i Lotto Dstny łączą siły w dążeniu do doskonałości

Markę Orbea i zespół Lotto Dstny łączy historia związków z kolarstwem, zakorzeniona w terytoriach referencyjnych i zaangażowaniu społecznym. Istnieją historie, które mają się rozwinąć i ścieżki, które łączą się dzięki wspólnym wartościom.


Z przyjemnością ogłaszamy, że Lotto Dstny i Orbea podpisały umowę partnerską, związek wynikający z głębokich przekonań zarówno marki, jak i zespołu, który zmaterializował się w ambicji osiągnięcia nowych celów zarówno w sporcie, jak i biznesie.



Historia Lotto Dstny i Orbea

W swojej 38-letniej historii zespół Lotto Dstny stał się punktem odniesienia w peletonie, a Lotto jest najdłużej sponsorem kolarstwa w sporcie [Lotto Dstny - belgijska zawodowa grupa kolarska. Sponsorowana przez belgijską loterię Lotto nieprzerwanie od 1985 - przyp. red.]. Tymczasem Orbea ma 183 lata doświadczenia i wyścigowe DNA i stale dąży do doskonałości poprzez rozwój, co jest jedynym sposobem na zagwarantowanie długoterminowego sukcesu.

Zarówno zespół Lotto, jak i Orbea mają korzenie na terytoriach pełnych pasji i posiadających długoletnie dziedzictwo rowerowe. Belgia, Euskadi i kibice w obu miejscach żyją i oddychają kolarstwem, ponosząc odpowiedzialność i honor, jaki się z tym wiąże. Orbea każdego dnia ciężko pracuje z entuzjazmem, aby umocnić osiągnięte pozycje, aby w dalszym ciągu generować bogactwo i dzielić się nim ze społeczeństwem.

 

orbea team

 

„Podobnie jak Lotto Dstny jesteśmy marką o silnej obecności na całym świecie. Dzięki tej współpracy pragniemy poszerzyć nasz wpływ i wzmocnić naszą rozpoznawalność na całym świecie”

mówi Ander Olariaga, dyrektor ds. marki i komunikacji Orbea.


Poza tymi podstawowymi wartościami obie strony mają także przekonanie, że jedynie przyjęcie doskonałości, zaangażowania i wytrwałości w codziennej pracy pozwoli im utorować sobie drogę do niezwykłych osiągnięć.

 

„Lotto Dstny uważa Orbeę za idealnego sojusznika do dalszego ulepszania wydajności całej naszej struktury. Dostosowanie się do nowych rowerów Orbea było szybkie i zawsze widać chęć dalszej pracy nad ich rozwojem. Jestem pewien, że razem możemy osiągnąć wielkie osiągnięcia rzeczy”

mówi Stéphane Heulot, dyrektor generalny Lotto Dstny.


Ten projekt rowerowy wykracza poza nazwy i osoby. Lotto Dstny i Orbea łączą siły, aby rozpocząć nową erę, w której chcą inspirować zapalonych rowerzystów na całym świecie do wielkich marzeń.

 

 

Źródło: Pol-Sport; Orbea

Stopka_artykuły.jpg

Maciej Bodnar ogłosił zakończenie kariery!

Maciej Bodnar, polski kolarz szosowy mistrz i reprezentant Polski specjalizujący się w jeździe indywidualnej na czas ogłosił zakończenie kariery.


 

Maciej Bodnar to także olimpijczyk z Londynu (2012) i Rio de Janeiro (2016), wicemistrz Europy w jeździe indywidualnej na czas z 2017 roku . Ma też na swoim koncie wygrane etapowe w Tour de France i Tour de Pologne. 

5 grudnia 2023 za pośrednictwem mediów społecznościowych dziękując wszystkim fanom za wsparcie, ogłosił zakończenie zawodowej kariery.

Oryginalny wpis z serwisu Facebook https://www.facebook.com/maciejbodnarofficial

 

DZIĘKUJĘ, THANK YOU ❤ 
 
Jest taka chwila w życiu każdego sportowca, o której żaden z nas przez lata stara się nie myśleć a każdego zawsze ona dotyka. Nigdy nie ma na nią dobrego czasu. Zawsze jest przecież jeszcze „coś”. Do osiągnięcia, zdobycia, do udowodnienia.
Kiedyś miałem ogromne marzenie. Marzenie, które gdy zaczynałem przygodę z kolarstwem wydawało się nieosiągalne. To marzenie z czasem stało się pracą, wielką przygodą i ogromną przyjemnością. Przyszedł jednak czas powiedzieć „Ciao”. Obecny sezon był dla mnie ostatnim. O zakończeniu kariery myślałem już od dłuższego czasu a dziś przyszedł moment, by się tym podzielić z Wami za pośrednictwem mediów.
Kolarstwo to piękny sport. Zawdzięczam mu ogromnie dużo. Dało mi szansę na podróżowanie po świecie, poznawanie fantastycznych ludzi i przebywanie wśród różnych kultur. Nauczyło czerpać z życia ekstremalnie dużo. Ale kolarstwo ma też swoją ciemniejszą stronę. Mało, który sport wymaga tak dużo od zawodowego sportowca. To też wieczne rozłąki z rodziną i najbliższymi. O wyrzeczeniach nawet nie wspomnę. Z wyrzeczeń zbudowany jest przecież ten sport.
Swoją karierę spędziłem głównie jako pomocnik i miałem to szczęście móc jeździć i pomagać najlepszym. Ivanowi Basso, Albertowi Contadorowi, czy Vincenzo Nibalemu, a przede wszystkim Peterowi Saganowi. Ale nie tylko im. Drużyna to przecież nie tylko wielkie nazwiska a ja przez całą swoją karierę starałem się pomagać w każdej drużynie i każdemu zawodnikowi tak, jakby każdy z nich był Mistrzem Świata.
Podziękowania dla kolegów z drużyn, trenerom, dyrektorom, menadżerowi i całej obsłudze od mechaników, maserów, lekarzy, ludziom pracującym w biurach. Dzięki wam wszystko było łatwiejsze.
Jestem bardzo dumny że, byłem częścią drużyny kiedy Michał Kwiatkowski został MISTRZEM ŚWIATA w Ponferradzie i kiedy Rafał Majka zdobywał BRĄZOWY MEDAL Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro
Dziękuję wszystkim Wam – fanom - za wsparcie. Kolarstwo zacząłem uprawiać w wieku 12 lat i zaledwie 2 lata później opuściłem swój rodzinny dom z myślami o byciu zawodowym kolarzem. 26 lat ścigania w tym 17 lat zawodowego sportu! Szmat czasu! Dlatego moje największe podziękowania należą się mojej rodzinie. Kocham was! Zawsze byliście! Kolarstwo nie wymaga poświęceń i wyrzeczeń tylko od kolarza. Wymaga ich także, a może przede wszystkim od naszych rodzin. Teraz więc przyszedł czas dla rodziny i najbliższych.


DZIĘKUJĘ !
M.

 

 

 

Sklep.rowery.pl

Patronat / Współpraca

80 tour de pologne 2023 logo

Orlen Wyścig Narodów 2023

 

 

Podkarpacka-Liga-Rowerowa

MaratonMTB.PL

 

 

 

Tauron Lang Team Race psr  Mistrzostwa Polski w kolarstwie szosowym

  LOGO Vienna Life Lang Team Maratony Rowerowe  BIKE DAYS logo  NT150px 

   logo face black   150cm   PĘTLA KOPERNIKA

Harpagan 52 - Człuchów