English French German Italian Portuguese Russian Spanish

W łódzkim ruszy wojewódzka sieć roweru publicznego

Dziesięć miast, leżących na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, obejmie pierwsza tego typu w kraju sieć wypożyczalni wojewódzkiego roweru publicznego. W jego ramach do jesieni br. ma powstać 125 stacji, w których podróżni i mieszkańcy będą mogli korzystać z ponad tysiąca jednośladów.




Wart 24 mln zł projekt realizowany jest przez województwo łódzkie, którego zarząd wyłonił już wykonawcę inwestycji i wkrótce ma zostać podpisana umowa. Jak poinformował marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień, operatorem sytemu będzie firma Nextbike Serwis, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu.

W ramach projektu +Rowerowe Łódzkie+ powstanie system wypożyczalni roweru publicznego w województwie łódzkim. Będzie składał się z 15 parkingów rowerowych na pojazdy prywatne wraz z punktami naprawczymi oraz 125 stacji, w których przez cały rok będzie można wypożyczyć 1002 rowery

– ogłosił marszałek.

System roweru metropolitalnego obejmie dziesięć miast w Łódzkiem położonych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). Oprócz Łodzi, gdzie powstanie 14 stacji ze 140 rowerami, znajdą się one także w Koluszkach (22 stacje), Pabianicach (14), Kutnie (13), Łowiczu (12), Sieradzu (12), Zduńskiej Woli (12), Zgierzu (11), Skierniewicach (9) i Łasku (6).

W każdym z miast największe stacje z terminalami umożliwiającymi wypożyczenie roweru mają być zlokalizowane w okolicach dworców kolejowych, skąd według statystyk wypożyczanych jest najwięcej jednośladów.

To będzie rower, który z jednej strony zapewni skomunikowanie z przystankami kolejowymi, a jednocześnie będzie uzupełnieniem komunikacji lokalnej. Jest adresowany do mieszkańców, jak i turystów, bo te miejscowości i ich okolice są bardzo atrakcyjne i dostępne w drogi rowerowe

– dodał Stępień.

 

Przedstawiciel operatora Marek Pogorzelski podkreślił, że będzie to pionierski w skali kraju projekt w tak dużym stopniu integrujący transport kolejowy z transportem rowerowym.

Dzięki niemu mieszkańcy wielu miast regionu będą mogli na dworzec dojechać rowerem, a następnie przesiąść się do pociągów ŁKA i dotrzeć do Łodzi, gdzie znów mogą skorzystać z roweru miejskiego lub komunikacji miejskiej. W Polsce nikt jeszcze nie realizował takiego przedsięwzięcia w takiej skali. Jesteśmy pewni, że zakończy się ono sukcesem

– zapewnił.

 

Srebrnoszare rowery będą czwartej generacji, dzięki czemu korzystanie z nich będzie możliwe przez 12 miesięcy w roku. Opłata ma być wzorowana na systemie Łódzkiego Roweru Publicznego, przy czym każdy z partnerów miejskich może wprowadzić własne ulgi. Pierwsze 20 minut jazdy ma być bezpłatne, za korzystanie od 21 min do godziny trzeba będzie zapłacić 1 zł.

Z kolei podróżujący własnymi jednośladami będą mogli zostawić je na jednym z 15 parkingów zlokalizowanych w pobliżu dworców kolejowych i przystanków ŁKA.

Operator na uruchomienie systemu będzie miał 3,5 miesiąca od podpisania umowy. Jak jednak zapowiedział marszałek Stępień, stacje mają być uruchamiane sukcesywnie i pierwsze z nich zaczną działać jeszcze podczas wakacji.

 

 

Autor: Bartłomiej Pawlak; Źródło:  Codzienny Serwis Informacyjny PAP Źródło: www.kurier.pap.pl

 

sklep.rowery.pl

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Patronat / Współpraca

 

logo_76.TdP_data.jpgPodkarpacka-Liga-Rowerowa

 

14522687_619365254901289_373792591331914942_n.jpg

logo Bike Day

Tauron Lang Team Race psr  Mistrzostwa Polski w kolarstwie szosowym

 LOGO Vienna Life Lang Team Maratony Rowerowe BIKE DAYS logo NT150px 

  logo face black  150cm PĘTLA KOPERNIKA

Harpagan 52 - Człuchów