Marka Kross z nową strategią na rynki europejskie
Największa polska firma rowerowa Kross przyjęła nowe cele w związku z dalszą ekspansją zagraniczną. Strategia rozwoju marki oparta jest o większe zaangażowanie środków na najlepiej rokujących rynkach i umacnianie pozycji Kross w Europie. W związku z tym podjęta została decyzja o wycofaniu marki z międzynarodowych targów rowerowych Eurobike.
Po wnikliwej analizie wdrażanej strategii rozwoju, przedsiębiorstwo zdecydowało o alokacji środków finansowych na lokalnych rynkach, cieszących się największym potencjałem. Firma obecnie rozważa zaangażowanie się w wydarzenia branżowe w innych krajach Europy, gdzie przy wsparciu dystrybutorów, Kross sukcesywnie buduje swoją pozycję na rynku. Obserwowany przez zarząd coraz większy zwrot z inwestycji w innych państwach Starego Kontynentu naprawa optymizmem i stanowi ważny argument za dalszym rozwijaniem sieci sprzedaży Kross poza granicami Polski.
Marka Kross była obecna na wydarzeniu w Niemczech od wielu lat, a sam Eurobike był dla firmy sposobem na zaakcentowanie obecności firmy na rynku europejskim.Firma z Przasnysza jest liderem rynku rowerowego w Polsce i cieszy się największą rozpoznawalnością wśród marek według badania Instytutu IPC z marca 2016 roku. Produkty Kross dostępne są w 42 krajach na całym świecie, a przychody z eksportu sięgają 30%. Przedsiębiorstwo co roku inwestuje miliony w badania, a projektowaniem topowych rowerów zajmuje się dedykowany zespół Research&Development. Kross znany jest również ze wspierania inicjatyw, których celem jest rozwój polskiego kolarstwa – od własnej drużyny fabrycznej Kross Racing Team z Mają Włoszczowską na czele, przez budowę ścieżek Suliwoods na Dolnym Śląsku, na Huzar Bike Academy kończąc.
Źródło: mat. prasowe
Tags: Kross